Małgorzata Braunek - we wszystkich odsłonach...Ikona polskiego kina u szczytu sławy, rozczarowana dotychczasowym życiem, także sobą, wyrusza do Indii i Tybetu, gdzie spotyka Dalajlamę. Odkrywa świat buddyzmu i samą siebie.Pytanie "kim jestem?" powraca do niej obsesyjnie. Dlatego wytrwale kroczy drogą zen. W końcu sama zostaje nauczycielką buddyzmu - prowadzi medytacje.Po latach nieoczekiwanie wraca na ekrany. Dlaczego i czy wbrew sobie?O swoich wątpliwości, wyborach życiowych i rodzącej się świadomości tego, kim naprawdę jest... o fascynującym i kolorowym życiu, z dystansem i poczuciem humoru rozmawia z Arturem Cieślarem."Kim jest Małgorzata Braunek? Kim jest kobieta, która budzi dobre i ciepłe uczucia milionów widzów po latach znów mających szansę oglądać ją na małym ekranie? Jak wygląda jej życie? Kim są ludzie wokół niej? Kim najbliżsi: mąż Andrzej Krajewski i dzieci - Xawery Żuławski i Orina Krajewska? Kim byli ci, których już nie ma: rodzice, nauczyciele, mentorzy, zmarli przyjaciele? W jakiej mierze czuje się spełniona, a w jakiej wciąż nienasycona i poszukująca? Jakim procesem jest jej życie? I jak je rozumie? Mnóstwo pytań i ta jej opowieść..."ze wstępu Artura Cieślara
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Małgorzata Braunek - we wszystkich odsłonach...Ikona polskiego kina u szczytu sławy, rozczarowana dotychczasowym życiem, także sobą, wyrusza do Indii i Tybetu, gdzie spotyka Dalajlamę. Odkrywa świat buddyzmu i samą siebie.Pytanie "kim jestem?" powraca do niej obsesyjnie. Dlatego wytrwale kroczy drogą zen. W końcu sama zostaje nauczycielką buddyzmu - prowadzi medytacje.Po latach nieoczekiwanie wraca na ekrany. Dlaczego i czy wbrew sobie?O swoich wątpliwości, wyborach życiowych i rodzącej się świadomości tego, kim naprawdę jest... o fascynującym i kolorowym życiu, z dystansem i poczuciem humoru rozmawia z Arturem Cieślarem."Kim jest Małgorzata Braunek? Kim jest kobieta, która budzi dobre i ciepłe uczucia milionów widzów po latach znów mających szansę oglądać ją na małym ekranie? Jak wygląda jej życie? Kim są ludzie wokół niej? Kim najbliżsi: mąż Andrzej Krajewski i dzieci - Xawery Żuławski i Orina Krajewska? Kim byli ci, których już nie ma: rodzice, nauczyciele, mentorzy, zmarli przyjaciele? W jakiej mierze czuje się spełniona, a w jakiej wciąż nienasycona i poszukująca? Jakim procesem jest jej życie? I jak je rozumie? Mnóstwo pytań i ta jej opowieść..."ze wstępu Artura Cieślara
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Pełna anegdot, dowcipnie napisana opowieść o świecie artystycznym - od lat siedemdziesiątych do dziś. Kanwą historii są ludzie, zdarzenia, czasem śmieszne, czasem smutne, które przez lata obserwowała autorka. Co się zmieniło, jak odnaleźli się w tym ludzie, jak wyrastały gwiazdy i jak były detronizowane, jak się mają wyobrażenia widzów do realnych postaci, co zabawnego przydarzyło się za kulisami czy z drugiej strony kamery. Jak artyści radzili i radzą sobie ze sławą, prywatnością, rodziną, nałogami. Jak zmieniły się potrzeby i reakcje publiczności, i kto, tak naprawdę, o tym decyduje. Życie autorki jest jedynie pretekstem do pokazania przeżyć i problemów artystów i polskiego show-biznesu.
UWAGI:
Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Kto nie zna komedii Ewa chce spać, Gdzie jest generał..., Jak rozpętałem drugą wojnę światową czy Nie lubię poniedziałku? Wywiad-rzeka z ich autorem, reżyserem Tadeuszem Chmielewskim jest nie tylko zbiorem anegdot i śmiesznostek z planu, choć i one się w tej książce znalazły, ale przede wszystkim jest próbą dyskusji o warsztacie Chmielewskiego, o jego pomysłach na komedię filmową i o konwencji jego filmów, które były propozycją uczestniczenia w perypetiach bohaterów i śmianiu się razem z nimi, a nie z nich. Chmielewski łamał kolejne tabu. Jako pierwszy pokazał, że tematem komedii mogą być instytucje państwowe (milicja w filmie Ewa chce spać ) czy nawet wojna ( Gdzie jest generał..., Jak rozpętałem drugą wojnę światową ). W historii polskiej komedii filmowej i polskiego kina Tadeusz Chmielewski zajmuje więc miejsce bardzo ważne. Wywiad-rzeka z Chmielewskim jest pierwszą próbą opisania fenomenu jego twórczości, bez której obraz polskiego filmu pozostałby niepełny.
UWAGI:
U góry okł.: Wywiad - rzeka Piotra Śmiałowskiego. Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Kto nie zna komedii Ewa chce spać, Gdzie jest generał..., Jak rozpętałem drugą wojnę światową czy Nie lubię poniedziałku? Wywiad-rzeka z ich autorem, reżyserem Tadeuszem Chmielewskim jest nie tylko zbiorem anegdot i śmiesznostek z planu, choć i one się w tej książce znalazły, ale przede wszystkim jest próbą dyskusji o warsztacie Chmielewskiego, o jego pomysłach na komedię filmową i o konwencji jego filmów, które były propozycją uczestniczenia w perypetiach bohaterów i śmianiu się razem z nimi, a nie z nich. Chmielewski łamał kolejne tabu. Jako pierwszy pokazał, że tematem komedii mogą być instytucje państwowe (milicja w filmie Ewa chce spać ) czy nawet wojna ( Gdzie jest generał..., Jak rozpętałem drugą wojnę światową ). W historii polskiej komedii filmowej i polskiego kina Tadeusz Chmielewski zajmuje więc miejsce bardzo ważne. Wywiad-rzeka z Chmielewskim jest pierwszą próbą opisania fenomenu jego twórczości, bez której obraz polskiego filmu pozostałby niepełny.
UWAGI:
U góry okł.: Wywiad - rzeka Piotra Śmiałowskiego. Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Kto nie zna komedii Ewa chce spać, Gdzie jest generał..., Jak rozpętałem drugą wojnę światową czy Nie lubię poniedziałku? Wywiad-rzeka z ich autorem, reżyserem Tadeuszem Chmielewskim jest nie tylko zbiorem anegdot i śmiesznostek z planu, choć i one się w tej książce znalazły, ale przede wszystkim jest próbą dyskusji o warsztacie Chmielewskiego, o jego pomysłach na komedię filmową i o konwencji jego filmów, które były propozycją uczestniczenia w perypetiach bohaterów i śmianiu się razem z nimi, a nie z nich. Chmielewski łamał kolejne tabu. Jako pierwszy pokazał, że tematem komedii mogą być instytucje państwowe (milicja w filmie Ewa chce spać ) czy nawet wojna ( Gdzie jest generał..., Jak rozpętałem drugą wojnę światową ). W historii polskiej komedii filmowej i polskiego kina Tadeusz Chmielewski zajmuje więc miejsce bardzo ważne. Wywiad-rzeka z Chmielewskim jest pierwszą próbą opisania fenomenu jego twórczości, bez której obraz polskiego filmu pozostałby niepełny.
UWAGI:
U góry okł.: Wywiad - rzeka Piotra Śmiałowskiego. Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Kto nie zna komedii Ewa chce spać, Gdzie jest generał..., Jak rozpętałem drugą wojnę światową czy Nie lubię poniedziałku? Wywiad-rzeka z ich autorem, reżyserem Tadeuszem Chmielewskim jest nie tylko zbiorem anegdot i śmiesznostek z planu, choć i one się w tej książce znalazły, ale przede wszystkim jest próbą dyskusji o warsztacie Chmielewskiego, o jego pomysłach na komedię filmową i o konwencji jego filmów, które były propozycją uczestniczenia w perypetiach bohaterów i śmianiu się razem z nimi, a nie z nich. Chmielewski łamał kolejne tabu. Jako pierwszy pokazał, że tematem komedii mogą być instytucje państwowe (milicja w filmie Ewa chce spać ) czy nawet wojna ( Gdzie jest generał..., Jak rozpętałem drugą wojnę światową ). W historii polskiej komedii filmowej i polskiego kina Tadeusz Chmielewski zajmuje więc miejsce bardzo ważne. Wywiad-rzeka z Chmielewskim jest pierwszą próbą opisania fenomenu jego twórczości, bez której obraz polskiego filmu pozostałby niepełny.
UWAGI:
U góry okł.: Wywiad - rzeka Piotra Śmiałowskiego. Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni